onsdag 29 maj 2013

Favoriter

Tänkte berätta kort om två av mina smultronställen.. :)
Besök och sug åt er av all inspiration!

Teaching 2 and 3 Year Olds
http://teaching2and3yearolds.blogspot.se

Denna blogg drivs av Sheryl M. Cooper och hon är lärare för yngre åldrar. På hennes blogg får man ta del av idéer och tips kring kreativa aktiviteter för yngre förskolebarn i åldrarna 2-3 år. Jag fullkomligt älskar denna blogg:) Ett måste för alla som arbetar i förskolan! En stor eloge till dig Sheryl!

PreKinders

http://www.prekinders.com/

Om du är på jakt efter idéer till din verksamhet och utskrivbara aktiviteter så är denna sida något för dig! Allt är gratis och det finns en mängd olika ämnesområden att söka bland. Hemsidan drivs av en kvinna vid namn Karen Cox och hon gör ett underbart jobb!





Måste berätta en sak till.. Idag är jag fullkomligt arbetsfyndslycklig! Jag hittade ett perfekt litet bord till ett kommande projekt.. :) Kan ni gissa var? I ett skolförråd där det står miljoner saker och dammar bort!!! :O Hallå?! Jag kan komma överallt och hitta fynd:)
Länge leve återanvändning och hållbar utveckling i förskolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar