måndag 22 april 2013

Tips på hemsida med gratis material för pedagoger

 I detta inlägg vill jag rekommendera en av mina favorit hemsidor när det gäller gratis material för pedagoger. Det är en brittisk sida vid namn Sparkelbox. Där finns det nästan oändligt med bra idéer och material som ständigt fylls på. Det är lätt att hitta på sidan och att söka inom olika områden och teman. Det mesta av materialet finns i pdf filer så det är bara att ladda ned till datorn.  Dessutom finns det en egen länk för material som är översatt till svenska. Superbra! Jag kommer framöver att delge fler av mina favorit hemsidor.

 I ateljén har vi ett runt bord i mitten av rummet. I en cirkel runt bordet har vi färgklickar på golvet med text. Dessa hittade jag på Sparklebox och dessutom var de redan översatta till svenska. Väldigt trevligt för ögat att vila på och de skapar nästan en 3D känsla! Underbart!

            


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar